Satış danışmanlığında belirlenen stratejilerin yanı sıra aynı zamanda da bazı hedefler bulunmaktadır. Bu hedefeler den biri de SMART hedefleridir. SMART hedefleri, satış alanında da oldukça etkili bir yöntemdir. “SMART” yani hedeflerin Specific (Belirli), Measurable (Ölçülebilir), Achievable (Ulaşılabilir), Relevant (İlgili) ve Time-bount (Zaman Sınırlı) olması gerektiğini vurgulamaktadır.
Satışta SMART hedeflerini belirleme süreci, hedeflerinizin spesifik, yani belirli olmalıdır. Genel ve soyut hedefler belirlemek yerine net hedefler belirlemeniz gerekmektedir. Örneğin, “Satış hacmini artırmak” yerine “belirli bir zaman aralığında %’lik bir satış hacmi artışı elde etmek” gibi belirli hedefler koyabilirsiniz
Hedefleriniz her daim ölçülebilir olmalıdır böylece ilerlemenizi izleyebilir ve performansınızı değerlendirebilirsiniz. Satışta bu genellikle gelir, satış miktarı veya müşteri sayısı gibi rakamsal veriler ile ölçülmektedir. Aylık Satış miktarlarınızda yüzdelik bir artış gibi hedefler ölçülebilir olabilmektedir.
Hedefleriniz gerçekçi ve ulaşılabilir olmalıdır. İmkânsız ve aşırı zorlayıcı hedefler belirlemeniz, motivasyonunuzu düşürebilir ve başarısızlıkla sonuçlanabilmektedir. Geçmişteki deneyim ve performanslarınıza, kaynaklarınıza ve Pazar koşullarınıza dayanarak ulaşılabilir hedefler belirleyebilirsiniz.
Hedefleriniz işinizin genel hedefleri ve stratejileri ile uyumlu olması halinde satış hedeflerinizi, şirketinizin genel büyüme hedeflerine ve vizyonunuza katkıda bulunmaktadır.
Hedeflerinizin zaman sınırı olmalıdır. Bir sonraki tarih belirlenmiş olmalıdır. Bu, hedefe ulaşabilmek için bir zaman baskısı yaratır ve hedeflerinizi gerçekleştirebilmeniz için zamanı etkili bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmaktadır.
SMART hedeflerinizi belirlemeniz ve uygulamanız satış ekibinizin odaklanmasını sağlar, motivasyonunu artırır ve başarıyı ölçebilmeniz için net bir çerçevenizi oluşturmaktadır.