Satış Danışmanlığı genel tanımıyla herhangi bir sektör içerisinde var olan ürün veya hizmetlerin tüketiciyle buluştuğu noktada sunumunu ve satışını gerçekleştiren, satış sonrası süreç de dahil olmak üzere aktif tüm süreci yöneten kişilere verilen addır.Satış danışmanları,müşteri ihtiyaçlarını anlamak,ürün ve hizmetin özelliklerini ve faydalarını doğru bir şekilde iletmek ,müşteri itirazlarını ele almak çözümler sunmak ve müşteri memnuniyetini sağlamak gibi becerilere sahip olmalıdır.Bu yüzden etkili konuşma ve sunum tekniklerini iyi bilmesi gerekir, beden dilini ve mimiklerini iyi kullanabilmeli ve ikna kabiliyetinin yüksek olması gerekir. İhtiyaçları doğru analiz edebilecek gözleme sahip olmalıdır. Kısaca satış danışmanları bulundukları firmalarda joker konumundadırlar ve oldukça önemli bir yer tutarlar.
Eğitim Süresi:
30 Saat
Eğitim Yönetimi:
Asenkron Eğitim
Kimler Katılabilir:
-
Satış alanında kariyer yapmak isteyenlere veya halihazırda satış alanında çalışan profesyoneller
-
İnsan kaynakları profesyonelleri
-
Müşteri hizmetleri departmanında çalışanlar
-
Girişimciler ve KOBİ sahipleri
-
Satış ve pazarlama departmanında çalışanlar
-
kariyerine yeni bir boyut eklemek veya genel iletişim ve ikna becerilerini geliştirmek isteyen herkes satış danışmanlığı eğitimine katılabilir.
Eğitim İçeriği:
1.SATIŞ ÇEVRESİNE GİRİŞ
-
Satışta ilişki tasarımı
-
Satışçının beklentilerinin netleştirilmesi
-
“Satış” ve “Satışçı” kavramları
-
Herkes satış yapabilir mi?
-
Herkes “herşeyi” satabilir mi?
-
Bir satışçının sahip olması gereken beceriler
-
Satış mecralarının Dinamikleri
-
Satış Tarzları ve Satışçı Tipleri
-
Ürün/hizmet satışı ile Çözüm satışı arasındaki farklar
-
Fayda Satış Çerçevesi ve faydaları
-
Altın Kural : 50-50
-
Satış ve Satınalma Döngüsü
-
Başarısız Hazırlık, Başarısızlığa Hazırlıktır!
-
Hazırlığın Aşamaları
-
Satışta “Açılış” ne anlama gelir?
-
Açılışın Aşamaları
-
İhtiyaç Diyaloğunun Temelleri
-
Fayda Odaklı Çözümler sunmak
-
Satışta Kapanış
-
Satışın ABC’si “Always Be Closing”
-
Satışta Takip ve Önemi
2. ATIŞ AŞAMALARI BÜYÜTEÇ ÇALIŞMASI
HAZIRLIK BÜYÜTEÇ
-
Satışçı Gömleğini giymek / .. mış gibi yapmak
-
Stratejik Hazırlık
-
Müşteri Hazırlığı
-
Lojistik Hazırlık
-
Beyin Nasıl İşler?
-
Satışta analitik düşünme yöntemleri
-
Satışta stratejik bakış açısı geliştirme
-
Zihnen ve Bedenen Satışa Hazırlık
-
Donanımlı satış ziyareti gerçekleştirmek
-
Fark Yaratan Satışçı Olmak
AÇILIŞ BÜYÜTEÇ
-
Şu meşhur “ilk izlenim” ne işe yarar?
-
İmaj ve Karizma nasıl yaratılır?
-
Satışta kişisel marka olabilmek
İHTİYAÇ KEŞFİ BÜYÜTEÇ
-
Güçlü Sorular Sorabilmek : Şamandıra Modeli
-
Yetişkinin satınalma motivasyonu
-
Meraklı olmanın faydaları
-
Dinleme Basamakları
-
Satın alma sinyallerini yakalamak
-
Hazine Avı
KAPANIŞ BÜYÜTEÇ
-
Satış Kapama Teknikleri
-
YES Tekniği
ÇÖZÜM BÜYÜTEÇ
TAKİP BÜYÜTEÇ
-
Satış sürecindeki nasıl takip etmeliyiz?
-
Satış sonrasında nasıl takip etmeliyiz?
-
Tahsilat sürecinin yönetimi
-
Üst ve Çapraz satışın önemi
3.SATIŞTA ZORLUKLARI AŞMAK
İTİRAZ YÖNETİMİ
-
Zor durumları ve kişileri anlamak
-
Yeniden çerçeveleme
-
İtiraz ve şikayetleri fırsata çevirme
-
Fiyat itirazlarını karşılama
-
Zor müşteri kimdir? Neden zordur?
-
Müşteri neden itiraz eder?
-
KLIBS yöntemi
-
Bumerag tekniği
-
Yansıtma tekniği
-
Reddetme / telafi etme tekniği
-
Üçüncü şahıs onayından faydalanma
SATIŞÇININ ELİNİ GÜÇLENDİRME
-
Satışçının şirket içindeki yeri
-
İç ve dış müşteri bilinci
-
Satış ekibinin diğer birimlerle sinerjisi
-
Satışta insan profillerini değerlendirebilmek
-
Renklerle profil analizi yapabilmek
-
Kendimizi keşfedelim
-
Müşteriyi keşfedelim
4.SATIŞ ORGANİZASYONU VE SATIŞTA KARİYER
SATIŞ ORGANİZASYONU GENEL BAKIŞ
-
Satış organizasyonları nasıl işler?
-
Yeni müşteri portföyü oluşturma
-
Piyasa ve müşteri araştırması
-
Telefonda iletişim ve randevu alma
-
Satışta stresini yönetebilmenin yolları
-
Müşterimi nefesinden tanırım!
-
Zor zamanlarda dengede ve merkezinde kalabilme
SATIŞÇININ DÜŞMANLARI
-
Satışçının en büyük düşmanı : Zamanı yönetebilmek
-
Önceliklendirmenin önemi
-
Satışta etkileyici performans göstermenin yolu
-
Satışta kariyerin yol haritası
-
Basamakları çıkarken yapılması ve yapılmaması gerekenler
-
Satışçı yetkinlikleri
-
Bir satışçının özgeçmişi,
-
Bir satışçının iş görüşmesi
SATIŞA LİDERLİK ETME
-
İşinin lideri olmak
-
Satışta Tutku
-
Satış süreç yönetimi
-
Huni modeli
-
Satışta SMART hedefler belirleme
-
Hedeflerini gerçekleştirmenin yolu
-
Hedef takibi ve geribildirimin önemi
-
Özmotivasyonu sağlamanın ipuçları
-
Motivasyon çarkı
-
Geleceği nasıl planlamalı?
-
Yüksek performanslı bir takım oluşturmak
-
Takım hedefine doğru ilerlemek
-
Satışta başarı göstergeleri
-
Satışın matematiği
-
Kar merkezi bilinciyle satmak
-
Satışta bütçe yönetimi
-
Satışta vade yapısı ve alacak yönetimi
-
Rekabet ve müşteri analizi
-
Bireysel aksiyon planlarının oluşturulması
-
Satış simülasyonları ile genel tekrar ve bireysel geri bildirimler
Eğitimin Kazanımı:
Satış danışmanı eğitimi alan bireyler,iletişim becerileri,empati yeteneği,ürün bilgisi ve pazarlama stratejileri,ikna ve satış becerileri,müşteri ilişkileri yönetimi,satış süreci yönetimi,stres yönetimi,kendi imajını yönetme gibi becerileri elde etmiş olur ve profesyonel gelişimleri üzerinde olumlu bir etki yaratırlar. Satış danışmanlığı mesleğini icra etmek isteyenlerin bu yüzden aldıkları eğitimi en iyi şekilde gösterebilmeleri için sertifikaya sahip olmaları iyi olacaktır.
Başvuru Süreci:
Eğitime başvuru yapmak isteyen adaylarımızın sertifika programının sayfasında yer alan ‘Başvuru Yap’ butonuna tıklayarak başvuru formunu ve ödeme bilgilerini doldurmaları gerekmektedir.
Eğitim Süreci:
-
Eğitimlerimiz Asenkron eğitim olarak yapılmaktadır. Tüm müfredat eğitim videolarından oluşmaktadır. (Örgün eğitimlerin tüm müfredatını kapsamaktadır.)
-
Eğitimlere katılım sağlamak için herhangi bir gün ve saat sınırlaması bulunmamaktadır. İnternet erişimi olan her yerde ve her cihaz da (tablet, telefon ve bilgisayar vs.) Takip edebilirsiniz.
-
Eğitim sonunda, Eğitim portalınızda çoktan seçmeli test usulü sınavınız olacaktır. Katılımcıların 3 defa sınava katılma hakkı vardır. Sınavdan 50 puan ve üzeri alan kişiler sertifikayı almaya hak kazanacaktır. (Yanlış cevaplar doğru cevapları etkilemeyecektir.)
Sertifika Süreci:
Eğitimlerini başarıyla tamamlayan katılımcılar eğitimlerini bitirdikten sonra sertifika düzenlenecektir.
Sertifikaya Sahip Olmak Ne Kazandırır:
Bir sertifikaya sahip olmak bireylere çeşitli avantajlar sunar ve kariyerine, bilgi birikimine, becerisine değer katar. Belirli bir konuda uzmanlığını arttırabilir derinlemesine bilgi sahibi olmasını sağlar, bireye ve mesleki becerilerine duyulan güveni arttırır. Bu sayede kariyerlerinde ilerlemelerine yardımcı olur.İş başvurularında ve mülakatlar da rekabet avantajı sağlar. Özellikle belirli bir sektörde uzman olmak işverenlerin dikkatini çekebilir ve terfi şansını arttırır.
Yorumlar