Uluslararası halkla ilişkiler, bir ülkenin, kurumun ya da hükümetin diğer ülkelere ve halklarıyla karşılıklı olarak yararlı bir ilişki kurması için planlanmış örgütlenmiş bir çaba olarak tanımlanabilir. Bu halk, sırayla, belirli bir şirketin, kurumun ya da devletin faaliyetlerinden etkilenen veya onları etkileyebilen çeşitli insan grupları olarak tanımlanabilmektedir. Uluslararası halkla ilişkiler aynı zamanda doğası gereği kültürlerarası düzeyde yürütülen halkla ilişkiler faaliyetleridir. Çünkü bu süreç; farklı ulusların uluslararası gelişimi, öncelikli kamuları, yasal/siyasal ve tarihsel bağlamlarının farklı karışımları tarafından oluşturulur. Uluslararası halkla ilişkiler farklı ülkelerdeki hedef kitleleriyle etkileşimde bulunmak için stratejileri kullanır bu da müşterilere yönelik iletişimden, medya ilişkilerine kadar çeşitli alanları içermektedir.
Ulusal halkla ilişkiler, bir kurum veya bireyin belirli bir ülke içindeki hedef kitleleriyle olan iletişimini yönetmek ve geliştirmek için kullanılan stratejiler ve teknikler bütünüdür. Ulusal halkla ilişkilerin ana hedefleri arasında organizasyonun itibarını korumak, marka bilinirliğini arttırmak, müşteri memnuniyetini sağlayabilmek ve kamuoyuyla etkileşimde bulunmak yer almaktadır. Bir ulusal organizasyon, kendi ülkesindeki hedef kitleleriyle etkileşimde bulunmak için halkla ilişkiler stratejileri kullanılır. Bu, müşterilere yönelik iletişimden, medya ilişkilerine kadar çeşitli alanları içerebilmektedir. Ulusal düzeydeki halkla ilişkiler, yerel medya organlarıyla etkileşim, yerel etkinliklerin organizasyonu ve toplumla ilişkilerini içermektedir. Bu organizasyonun ulusal çapta tanınırlığını arttırmak için önemli bir unsur haline gelmektedir
Halkla ilişkiler, ulusal ve uluslararası organizasyonlar için kritik bir öneme sahiptir. Hem ulusal hem de uluslararası düzeyde, bir organizasyonun itibarını korumak, marka bilinirliğini arttırmak ve hedef kitleleriyle etkileşimde bulunmak için halkla ilişkiler stratejileri kullanılır. Ulusal ve uluslararası organizasyonlar için halkla ilişkiler, küresel rekabet ortamında başarılı olmak için kritik bir unsurdur. Organizasyonlar, hedef kitlelerinin beklentilerini anlamak, etkili iletişim stratejilerini geliştirmek ve marka bilinilirliğini korumak için halkla ilişkileri doğru bir şekilde kullanmalıdır. Tüm bu strateji ve uygulamalar doğru şekilde kullanıldığında müşterim memnuniyetinde artış, marka sadakatinin güçlenmesi ve organizasyonların uzun vadeli başarısına katkıda bulunulur.