İnsan Kaynaklarında İletişimin Önemi

İletişim işletmede, kişiler ve gruplar arasında gerekli ilişkilerin kurulmasına ve bir bütün olarak işletmenin faaliyet göstermesine imkân tanıma ve işletme içerisinde ortak bir anlayış yaratma yönünden önemlidir.

İletişim, işletme içerisinde mesajların yönetiminden iş görenlere, iş görenlerden yönetime serbestçe ve sağlıklı bir biçimde akışıdır. İletişim ve karşılıklı etkileşim ancak güven ortamında gerçekleştirilebilir. İşletmelerde iletişim, insanların birbirleriyle ilgili olması, birbirlerine dikkat etmesi ve saygı göstermesi demektir.

Günümüzde işletmelerin başarısı, gerçekleştirdikleri iletişim ile ölçülmektedir. Üretimde ve hizmette rekabetin gücü iletişim olmuştur. Yönetimin başarısı; iş görenler ve üst düzey yöneticiler arasındaki yatay ya da dikey oluşan iki yönlü iletişimin gücüyle eşdeğerlilik gösterir. Başka bir deyişle; bilginin tüm işletmede iş görenler ve yönetimle paylaşılması, üretilmesi, dağıtılması ve bu bilgilerin değerlendirilerek gündelik yaşama ürün ve hizmete yansıtılması, işletmede var olan iletişimin yapısını ortaya koymaktadır. İşletmelerinde iletişim önemi, “işletmenin düzenli bir şekilde işleyişini sağlamada ve işletmenin amaçlarını gerçekleştirmek üzere gerek işletmeyi oluşturan bölümler arasında gerekse işletme ile dış çevresi arasında girişilen sürekli bir bilgi ve düşünce alışverişinin oluşturulmasında” ortaya çıkmaktadır.

Verimlilik ve buna bağlı olarak kalite düşünüldüğünde iletişimin örgüt açısından önemi daha fazla hissedilmektedir. Sözlü ve yazılı iletişim, insan kaynakları gelişiminin temelini teşkil etmektedir. Ancak bilgi iletildiği zaman çalışanlara etkili bir iletişim kurulabilir. Çalışanların yapacakları işleri bilmeleri için onlarla etkili bir iletişim kurulması gerekmektedir. Örgüt içinde etkili bir iletişim, örgütün hedeflerine kolayca varmasını, bu hedefleri geliştirmesini ve tüm bunların örgütte çalışanlar tarafında daha kolay anlaşılmasına yardımcı olmaktadır.

İşletmelerde var olan etkin iletişim sayesinde iş görenler ve yönetim neyin önemli olduğunu, nelerin doğru ya da yanlış olabileceğini ve organizasyonun nasıl çalıştığını öğrenirler. Ayrıca iletişim, işletmelerde bilgilendirmeyi ve görüş birliğinin sağlanmasını, öğrenimi, rehber olmayı, dinlemeyi ve cevap vermeyi sağlamaktadır. İş görenler örgüt içerisinde, kendilerinden neyin yapılmasının beklendiğinden ve bunu neden yapmaları gerektiğini, üstlerinin onlardan ne beklediğini, diğer bölümlerde ve işletme dışında kendi işleriyle ilgili olarak nelerin olup bittiğini bilmek isterler bu da iletişimin gücü ile mümkün olabilmektedir.

Sitemizi kullanarak çerezlere (cookie) izin vermektesiniz. Detaylı bilgi için Çerez Politikamız'ı inceleyebilirsiniz. TAMAM