Günümüzde Lojistik, ekonomik, sosyal, kültürel, politik alanlarda ülkeye değer katmasının yanı sıra; milli gelirin yükselmesi, alım gücünün artması, istihdamın artması sonucu işsizliğin azalması, moral ve motivasyonun artması, eğitim seviyesinin artması , ikili ve çoklu anlaşmalar, lojistik üstler, siyasi güç ve liderlik, stratejik ortaklık, rol modeli ve ortaklığı, gelir dağılımı, vergi gelirlerinin ve rekabet gücünün artması, ekonomik büyüme ve kalkınma, dış ticaret hacminin artması, yabancı sermaye artışı gibi alanlarda da katkıda bulunmaktadır.
Lojistik, satış danışmanlığında da oldukça önemli bir rol oynamaktadır. Müşteriye ürün veya hizmetin ulaştırılması, zamanında ve güvenilir bir şekilde gerçekleştirilmesi iyi bir lojistik hazırlığı sonucu satış danışmanının müşteriye sağladığı hizmetin kalitesini ve memnuniyetini arttırabilmektedir. Bu ilerleyişin sağlıklı olabilmesi adına lojistik hazırlık sürecinin gerçekleşmesi gerekmektedir. Hazırlık sürecinde başlıca tedarik zinciri yönetimi, stok yönetimi, nakliye ve dağıtım planlaması, depolama ve paketleme, geri bildirim ve iyileştirme adımlarının tamamlanması yapılmalıdır.
Ürünlerin tedarikinde müşteriye teslimatına kadar olan süreçleri yönetmek ve optimize etmek önemlidir. Tedarik zinciri süreçlerini iyi anlamak ve koordine etmek, satış danışmanının başarısını etkilemektedir. Ürün stoklarının doğru bir şekilde yönetilmesi, siparişlerin zamanında ve eksiksiz olarak karşılanmasını sağlamakla birlikte stok seviyelerini izlemek, talep tahminlerinde bulunmak ve gerektiğinde stokları yenilemek, lojistik hazırlığında önemli bir süreçtir. Ürünlerin müşteriye ulaştırılabilmesi için doğru nakliye yöntemlerini seçmek ve dağıtım planlamasını yapmak gerekir. Nakliye maaliyetleri, teslimat süreçleri ve güvenilirlik gibi faktörleri göz önünde bulundurarak iş planlaması yapılmalıdır. Ürünlerin depolanması ve paketlenmesi süreçleri de lojistik hazırlığının bir parçasıdır. Depo düzeni, ürünlerin güvenli bir şekilde paketlenmesi ve sevkiyatına hazır hale getirilmesi oldukça önemlidir. Lojistik süreçlerini sürekli olarak izlemek ve değerlendirmek, iyileştirmek yapmak önemlidir. Müşteri geri bildirimleri ve performans verileri, lojistik süreçlerinin etkinliğini değerlendirmek için kullanılabilir ve satış danışmanının lojistik hazırlığını geliştirmesine yardımcı olabilmektedir. Tüm bu hazırlık süreçlerini aktif bir şekilde yönetebilmek ve koordinasyonunu sağlamak bir satış danışmanının iş ilerleyişini olumlu yönde etkilemektedir.